vrijdag 14 november 2008

Bezoek PTI

Het zesde leerjaar... Het is toch iets speciaal. En dit niet alleen omdat je dan je plechtige communie mag doen. Maar vooral omdat het toch ergens het einde is van een tijdperk. Het einde van die kleine veilige school waar je iedereen kent, en waar iedereen je kent. Straks wordt de stap genomen naar het secundair onderwijs. Een stap in het onbekende! Mijn bedoeling als leerkracht van het zesde is om mijn leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op die overgang. Er is straks een ouderavond voorzien waarin het CLB uitleg heeft over het secundair onderwijs. En binnenkort beginnen we te werken in het boekje op stap naar het secundair onderwijs. Daarin zullen we de leerlingen leren nadenken over zichzelf en over wat kiezen precies inhoudt. Maar hoe kan je nu kiezen wanneer je niet weet wat er allemaal bestaat??? Daarom ga ik jaarlijks naar 2 secundaire scholen. Zo krijgen de leerlingen een beeld van hoe het er allemaal aan toe gaat in het secundair en zien ze ook veel verschillende richtingen. Op donderdag 13 november brachten we ons eerste bezoek aan het PTI. Het werd een leerrijke dag!!!





















































































9 opmerkingen:

Anoniem zei

het was een leuke dag !!!!!

:) :) :) :(

emma zei

het is een leuke foto jammer dat ik mijn ogen sloot

groetjes emma

thibaut zei

het was super !!!!!!!!!

emma v zei

't is een toffe fot alleen jammer dat mijn ogen gesloten waren.
groetjes emma

emma zei

't is een super mooie foto!!!!!!!!!
leuke dag
groetjes emma b

Hanne .k zei

twas heel tof jammer dat alles maar een keer gebeurt
grtz(groetjes)Hanne

Hanne zei

ik wil nog eens op rivierklassen gaan
xxxhanne

Ilona zei

ik vond het een leuke dag


groetjes Ilona

Elias zei

ik vond het een leuke dag
en ik vond het lassen het leukst
maar de andere dingen ook



van Elias